RSS

Saturday, June 5, 2010

Palestin dan Saya

Bismillahirrahmanirrahim...
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

9 Syahid, dan lebih 30 lagi cedera dalam serangan LAKNATULLAH YAHUDI YANG BODOH LAGI DUNGU ke atas Konvoi LifeLine 4 Gaza yang di anggotai 700 orang aktivis dari seluruh negara...

 Saya menerima mesej dari seorang rakan yang memaklumkan kejadian itu... Terus.. Saya berwuduk menunaikan solat hajat.. dan membaca surah Yasin.. Air mata menitis tidak mahu berhenti.. tika solat , berdoa. Saya menangis bukan kerana sukarelawan kita berada di dalam kapal konvoi tersebut, kerana saya percaya mereka yang pergi mengidamkan SYAHID.. Jadi, saya bersyukur sekiranya mereka SYAHID. Kerana itulah cita-cita seorang pejuang..Tetapi saya menangis kerana SAYA BENCI YAHUDI!!!! Benci dengan keganasan dan tipu helah mereka!!! Menangis kerana saya merasakan saya seperti melihat dan seolah2 tidak mampu berbuat apa.

Hebatkah mereka? Sehingga mereka tegar melakukan apa sahaja sesuka hati mereka??? Sedangkan mereka itu semua musuh Allah. Musuh yang terus di LAKNAT Allah!! Atau lemahkah kita??!!! Lemah dengan segala perancangan-perangcangan yang di sajikan oleh mereka untuk melalaikan kita dan melemahkan semangat juang dalam diri kita.. Dan pada saya, bukan mereka yang hebat, tetapi kita yang lemah.

Saya dan rakan2 selalu membentangkan perihal isu2 terkini yang melanda negara mahupun luar negara ketika pertemuan mingguan kami. Dan isu Palestin tidak pernah ketinggalan di dalam perbincangan kami. Ketika di bentangkan isu2 gejala sosial, buang anak, suami dera isteri dan bermacam lagi yang menggambarkan masyarakat kita sekarang, di selangi dengan isu2 penindasan dan keganasan yang melanda Palestin, saya merasa masyarakat sangat jauh dengan peribadi2 persisnya Peribadi ketika zaman Salahuddin Al-Ayubi yang mengembalikan keagungan Palestin. Dan terkadang saya terfikir, apa yang boleh saya lakukan untuk mengembalikan kemuliaan Palestin?? Saya mahu terus terbang ke sana untuk bersama berjuang hingga menang atau gugur sebagai Syahid. Mujurlah Murobbi saya sentiasa mengingatkan tentang tahapan2 berdakwah. Untuk mengumpul kekuatan, mengembalikan manusia kepada Islam dan Al-Quran, dekatkan hubungan dengan Allah dan terus berdakwah. Mujurlah Murobbi saya sentiasa meniupkan Roh Jihad dalam setiap pengisiannya supaya kami berdakwah dengan sabar dan sabar dan terus bersabar. Supaya kami terus menyedarkan manusia tentang isu2 Palestin, menyedarkan manusia tentang adanya hari kebangkitan, dan mengajak manusia kembali kepada Tuhan. Itulah cara mengumpul kekuatan. Supaya bila tiba masanya, kami akan bersatu menentang HIZBU SYAITHAN!! Dan tiba masanya kami  juga akan berjuang hingga Menang ataupun gugur sebagai Syahid!!

'Ya Allah, pilihlah kami sebagai tentera2Mu, bukan tentera-musuhMu. Bantulah kami melawan Hawa Nafsu kami, supaya kami bersedia melawan musuh2Mu. Janganlah Kau biarkan kami duduk bersama orang yang duduk, dan lalai bersama orang yang Lalai.. Kau sibukkanlah kami dengan amanah2 dakwah, supaya kami tidak lalai dengan hal2 dunia yang bakal melemahkan hati-hati kami. Amin Ya Rabb'

Insan yang Rindu untuk berjuang,,,

0 comments:

Post a Comment