RSS

Friday, April 23, 2010

bila nak ada blog ukhti?

"bila nak ada blog ukhti?" tanya seorang akhwat suatu hari.
"tak tahu la ukhti.. ana takut tak terupdate pulak blog ana nanti.."
"tak pe.. kalau anti nak menulis, boleh tumpang blog ana.." offer si akhwat tadi..
"insyaallah.. "
"kak, bila nak ade blog?" tanya adik saya.. soalan yang sama dari 2 manusia yang berbeza..
"hmm.. ntah la dik.. nanti la akak buat blog.."

adik saya yang masih berumur 10 tahun sudah mempunyai blog.. dan isi nya agak matang jika nak di bandingkan dengan umurnya.. baca la...
www.mirulbaik.blogspot.com

nah.. Allah telah membuka hati saya untuk ber-blog.. semoga ianya bukan berbentuk peribadi.. tapi sebagai salah satu sarana untuk menyebarkan fikrah islam buat semua pembaca.. insyaallah... doakan...

9 comments:

Anonymous said...

salam... nak komen...

analytical_blue said...

Salam.

^_^ selamat datang ke dunia blog.
Istiqomah ya menulis. Dakwah bil pena pula.

Ha, Letak la skali puisi-puisi nya. Tak baik sorok-sorok. Huhu..


Ye la.. ana dah tengok blog adik anti. X macam 10 tahun tu.

zikr said...

dakwah bil pena? lughoh apakah itu?

kepada penulis blog..selamat menulis, moga dakwah terus menyubur dan meluas ke seluruh masyarakat..

FRESHIE said...

haha budak mirul ni ajar ana main ruik's cube hari tu. sampai hari ni ana lom reti2. hehe amazing boy. nah tgk budak ni ckp pasal politik http://mirulbaik.blogspot.com/2009/06/politik.html
mirul..mirul..

nur^islam said...

terima kasih.. tak arif lagi menulis dan mengendalikan blog ni.. mintak tunjuk ajar.. bog ni macam tak siap je.. nak kene explore lagi...

+.:mIruL_BaiK:.+ said...

haha....beselaH...

+.:mIruL_BaiK:.+ said...

saya juga ade fb (^__-)

muhd_amirul_amin@yahoo.com

aisyah said...

kelakarlah mirul nie... promote fb die pulak. nway nak gtau bestlah pg umah anti mgu lepas...nnt kita wat prgm kat umah ana pulak yer

doctormuda said...

alhamdulillah...
ana harap doa anti termakbul...
ramai juga akhwat yang cakap macam tu..
so, pasni, takde lagi masalah nak buat program..:)

Post a Comment